Sprawozdanie Zarządu z działalności CZBS w kadencji 2021 -2025

 

Część I – Sprawozdanie merytoryczne

W minionej kadencji Zarząd CZBS pracował w składzie :

Prezes Zarządu           -           Andrzej Wądołowski

Wiceprezes Zarządu   -           Andrzej Lenart

Sekretarz Zarządu      -           Bogdan Jaskulski

Członek Zarządu         -           Wojciech Kała

                                    -           Mariusz Krzemieniewski

                                    -           Paweł Wróblewski

 

W mijającej kadencji Zarząd CZBS koncentrował się na trzech zagadnieniach :

1.      Organizacja możliwie dużej ilości rozgrywek  dających okazję naszym członkom do gry, a co za tym idzie do rozwoju umiejętności oraz zdobywania pkl-i;

2.      Popularyzacja  brydża .

3.      Rozwój Związku pod względem osobowym i sprzętowym.

Ad. 1 (Organizacja rozgrywek)

·         Prowadzimy regularnie turnieje OTP** o Puchar Prezydenta Miasta Ciechanów oraz o Puchar Starosty Ciechanowskiego;

·         dodatkowo w miarę możliwości turnieje WOŚP i O Podkowę Kasztanki.. były organizowane jako OTP** lub OTP*;

·         na bieżąco były prowadzone rozgrywki ciechanowskiej ligi okręgowej;

·         Dzięki ścisłej współpracy między ośrodkami w Ciechanowie i Przasnyszu graliśmy regularnie 2 razy w tygodniu uzupełniając wzajemnie frekwencję w turniejach.

 

Ad. 2 (Popularyzacja brydża)

W  ostatniej kadencji prowadzone było kilka różnych działań zmierzających do rozszerzenia grona brydżystów :

·         Kurs brydża dla młodzieży szkół średnich w Ciechanowie, prowadzony przez Piotra Marudzińskiego;

·         Zajęcia „Bridge 60+”  - prowadzone są od kilku lat dwa cykle cykl kursu, jeden „miejski” o charakterze  otwartym, drugi w Uniwersytecie Trzeciego Wieku w PCKiSz;

Prowadzone zajęcia przyczyniły się do tego, że kilkoro uczestników osób dołączyło do PZBS , część z nich regularnie bądź sporadycznie uczestniczyła w rozgrywkach ligi okręgowej oraz w różnych turniejach.

 

 

Ad. 3 (Rozwój Związku)

Działanie obejmowało dwa główne aspekty:

1.      Rozwój osobowy w zakresie podnoszenia kwalifikacji umożliwiających prowadzenie rozgrywek oraz zajęć szkoleniowych. Udało się uzyskać następujące tytuły:

·         Sędzia Państwowy - Andrzej Wądołowski;

·         Sędzia Klubowy – Dominik Głowacki, Arkadiusz Muszyński;

·         Instruktor Brydża – Andrzej Wądołowski.

2.      Rozwój techniczny (sprzętowy) pozwalający na samodzielne prowadzenie różnych rozgrywek. W ramach tego udało się skompletować wyposażenie obejmujące:

·         maszynę do powielania kart (obecnie ledwie żywą, ale wystarczyła na 3 lata);

·         dwa laptopy (poleasingowe);

·         15 pierniczków Bridgemate II wraz z serwerem;

·         6 zestawów pudełek po 40 rozdań;

·         ok. 450 talii kart;

·         20 kaset licytacyjnych;

·         drukarkę laserową;

·         rzutnik + ekran;

·         trzy licencje na program Tournament Calculator.

 

Część II – Skrócone sprawozdanie finansowe 

Poz.

Wyszczególnienie

2021-2024

1

Przychody z działalności statutowej

101 904,00

 

Składki brutto określone statutem

47 260,00

 

Inne przychody określone statutem, w tym:

54 644,00

 

     uzyskane dotacje

25 730,00

 

     wpływy z turniejów

28 914,00

 

 

 

2

Koszty realizacji zadań statutowych, w tym:

91 234,62

 

odprowadzone składki

27 268,24

 

koszty realizacji turniejów

28 792,00

 

zakupy sprzętu

14 927,80

 

licencje na oprogramowanie (TC)

705,00

 

koszt kursów i kursokonferencji (sędziowskie, instruktorskie)

2 930,00

 

koszt prowadzenia kursów (wynagrodzenie)

5 980,00

 

naprawy powielarki( maszyny rozdającej)

1 519,90

 

W zestawieniu kosztów zostały pokazane główne(istotne) pozycje, pominięte szczegółowe rozliczenia wydatków bieżących (pranie sukien, kartridż, papier, herbata, kawa, kubki jednorazowe……..)

 

W imieniu Zarządu   Andrzej Wądołowski